Az eredeti letolókocsi, megbízható már több mit 25 éve

Már 25 éve, hogy a piacra került a Fliegl legnagyobb innovációja: 1998-ban mutatta be idősebb Josef Fliegl a cég letolókocsiját a „Gigantot”. Az innovatív letolótechnika új szabványt hozott a mezőgazdasági szállítójárművek iparágába. Ennek okán, mint különleges újdonság egy ezüstéremmel kitűntetve kerül kiállításra az Agritechnica kiállításon. Jelenleg csekély 9100 nappal, és 25 000 legyártott ASW-vel később még mindig használnak ASW pótkocsikat az első generációból. Természetesen ez idő alatt, jelentősen tovább fejlődött és ma még kifinomultabb, mint akkoriban.

Fotó: Egy 1999-ben gyártott ASW 268 szorgos segítője a mindennapokban jelenleg is. Hiszen a letolótechnológia nem csak megkönnyíti, hanem gyorsabbá, ugyanakkor még biztonságosabbá teszi a szállítási munkát. Akkoriban a letolókocsik szabványosan világoszöld színűek voltak és hegesztett oldalfalakkal gyártották őket. A bal oldali 271-es már nem hegesztéssel készült. Ennek a pótkocsinak az oldalfalai mindig is úgynevezett szegmens-felépítéssel készültek. Ennek az előnye, hogy ezzel alacsonyabb az önsúlya, ezáltal több hasznos súly érhető el állandó stabilitás mellett.

Az eredeti Fliegl letolótechnikával idősebb Josef Fliegl új mérföldkövet ért el a mezőgazdasági technológiában: Forradalmasította a kiürítési eljárást és az agrárágazat logisztikáját biztosabbá, hatékonyabbá és jövedelmezőbbé tette. A járművek sokoldalúságának és egyéni alkalmazkodóképességének köszönhetően nem csak a mezőgazdasággal foglalkozók profitálnak a Fliegl műszaki innovációiból, hanem olyan iparágak is, mint az erdészetek, a biogázüzemek, a kertészetek és a tereprendezéssel, valamint a magas- és mélyépítéssel foglalkozó vállalatok is.

Fotó: Az első letolókocsi bemutatja a működését.

Amikor az Agritechnica kiállításon bemutatták a letolókocsi, mint minden innováció kezdeténél, nagy volt a szkepticizmus. Ez azonban hamar elmúlt, hiszen sok gazdaság és vállalkozó felismerte a benne lévő potenciált. A Fliegl- letolórendszer egyesíti és optimalizálja az összes ismert szállítási rendszer előnyeit. Medő utakat takarít meg, mert többet lehet vele szállítani. Nincs szükség speciális járművekre, mivel a kiegészítők használata lehetővé tesz több különleges felhasználást. A gabona átrakása vagy a trágyazsórás olyan egyszerűvé vált, mint még soha. Lehetővé teszi a biztonságos és gyors lerakodást, tereptől függetlenül szabadban vagy akár alacsonyabb csarnokokban, mindezt évtizedek óta.


Az ügyfelek munkaterületetek széles választékán alkalmazzák ezt a multifunkcionális szállítóeszközt. Legyen szó akár egy mezőgazdászról vagy egy hószállítóról egy repülőtéren- a kiegészítő adapterekkel a Fliegl letolókocsi minden körülményhez megfelelően módosítható, így az év egészében használható.


A frissítések bármikor, probléma nélkül elvégezhetőek akár régebbi modelleken is. Ezt a tulajdonságát az ügyfelek különösen nagyra értékelik.

1998 óta a Fliegl letolókocsi tökéletes példája a mezőgazdaságban alkotott sokoldaló innovációnak. Az idő elteltével folyamatosan bővült a termékportfólió a mezőgazdasági termelők és a szállítmányozási szakemberek igényeinek kielégítése érdekében. Napjainkban a Fliegl büszkén kínál nem kevesebb, mint 51 modellt, a kicsitől a hatalmas méretig.
Az ASW letolókocsi sikertörténete azonban messze túlmutat a modellek sokszínűségén.A Fliegl folyamatosan fejleszti kiegészítő adaptereit, mind az átrakótechnika,, mind a szórószerkezetek területén. Ezek a kiegészítő adapterek tették az AWS pótkocsit egy rugalmasan alakítható szállítóeszközzé., ami alkalmazkodik a legkülönfélébb mezőgazdasági követelményekhez is.
Fotó:

Fotó: Már 1999-ben felszerelték az első két kiegészítő adaptert, ami egy többdunkciós eszközzé tette az ASW pótkocsit.

A Fliegl letolókocsi traktorral vontatott járműként, félpótkocsiként vagy cserefelépítményként is kapható, így minden szállítási követelményt képes kielégíteni. Ezenkívül a Fliegl felszereltségi lehetőségek széles skáláját kínálja,többek között: szállítmánybiztonsági rendszerek, a protektcsomag, a mérlegrendszer és a praktikus szórószerkezetek.
Az 1998-as piacra lépése óta világszerte 25.000 Fliegl letolókocsi cserélt gazdát, ami lenyűgözően hangsúlyozza ennek az első osztályú terméknek a magas elfogadottságát és keresletét.

A Fliegl hűséges maradt a tradícióihoz, folyamatos beruházásokat végeznek kutatási és fejlesztési területeken annak érdekében, hogy a gazdálkodók és a szállítmányozó vállalatok számára a legjobb eszközöket biztosítsák a mindennapi munkájuk elvégzéshez. A modellválaszték, az adapterek, konfigurációs lehetőségek és a legmodernebb technológiák széles választékával a Fliegl tolókocsi a mezőgazdasági szállítási megoldások irányadója.

Fotó: ASW 381 Gigant letolókocsi a lehújabb ÜLS 400-as átrakócsigával felszerelve

2019-ben vezette be a Fliegl a TAURUS modelljeit, amelyeket kifejezetten silózáshoz történő való felhasználásra terveztek, és magas alapfelszereléssel láttak el. A termékkínálat bővítése elérhetővé tette a gazdálkodók számára a hatékony szállítást. A legnagyobb változata az ASW 3101 TAURUS.A háromtengelyes kivitel megengedett össztömege legfeljebb 34 tonna, térfogata 55 m3. A TAURUS termékcsalád kifejezetten a silózási és faapríték igények kielégítéséhez lett kifejlesztve. Funkciók: keskeny vonórúd a jobb kormányzás érdekében, Hidraulikus rugózású vonórúd, valamint hidraulikus rugózás – mindkét kiviteli formában – garantálja a szállítási komfortot. Tartalmaz még hidraulikusan felhajtható aláfutásgátlót, valamint a további kiegészítő csomag tartalmaz profiltömítést, műanyag sárvédőt és kontúrlámpákat.

Fotó: ASW 3101 TAURUS Top lift light rakományrögzítéssel ideális aratást segítő.

ÚJDONSÁG: Az ASW 3101 TAURUS és kisebb tandem testvére az ASW 281 710/50 R 30.5 gumiabroncsokkal van felszerelve.A nagy abroncsok elősegítik az optimális súlyelosztást. Ezáltal minimalizálódik az talajnyomás. Ezenkívül a kényelmes utazási komfortot garantálja.
Egy újabb fejlesztés, ami még az ASW pótkocsit igazán vonzóvá teszi, az az elektronikus kényszerkormányzás a SteerX precíz manőverező képessége, és a szigorú biztonsági előírásoknak megfelelés.
A Steerx innovatív érzékelőtechnológiával működik, amely nem igényel kapcsolószerkezetet a vontató járművön. Az érzékelő a pótkocsin található. A traktoron csak LS hidraulika és ISOBUS csatlakozás szükséges. Ha a traktor nincs felszerelve ISOBUS-sal, a Fliegl Isobus kábelköteget is kínál, beleértve a kijelzőket is. Ha minden adat rendelkezésre áll, az optimális kormányzási szöget a dőlés és a haladási sebesség alapján számítja ki, és a kormányhengert ebbe a helyzetbe mozgatja. Így a kanyarodáskor fellépő oldalirányú erők jelentősen minimalizálódnak. A kormányzás még nagyobb sebességgel és kiszámíthatatlan manőverekkel is optimálisan alkalmazkodik és biztosítja a magas vezetési stabilitást

Betekintés a Steer X működésébe:

Fotó: A SteerX intelligens rendszer